Ana Sayfa Antropoloji Avrupa’nın kısa genetik tarihi

Avrupa’nın kısa genetik tarihi

Görsel açıklaması: Çek Cumhuriyeti’nde Dolni Vestonice’de bulunan, 31 binyıllık bu kafatasları, Gravettian kültürüne ait. © Martin Frouz ve J. Svoboda.

BBC’nin haberine göre, 45-7 bin yaş aralığındaki 51 Avrupalı kalıntıya ait yeni bir genetik çalışmaya Harvard Tıp Okulu’ndan David Reich öncülük etti. Sonuçlar, 37 binyıl öncesinde bütün Avrupalıların, Avrupa’nın farklı bölgelerinde derin dallanmaları oluşturan tek bir öncü popülasyondan geldiğini ileri sürüyor. Yaklaşık 19 binyıl önce son Buz Çağı’nın sonunda, İspanya’dan geldiği düşünülen insanlar kuzey tarafa yayılmışlar. Daha sonra, yaklaşık 14 binyıl önce Türkiye ve Yunanistan’daki popülasyonlar, Avrupa’nın içine batı tarafa yayılmışlar ve ilk grubun yerini almışlar. Reich, “İnsanların öncekilerle yer değiştiren çok yönlü, büyük hareketlerini görmekteyiz” açıklamasında bulunuyor. Ayrıca analiz, mavi göz rengi popülasyonlar boyunca yayılmaya başladığında, yaklaşık 14 binyıl öncesine kadar koyu deri rengi ve kahverengi göz rengine sahip olduklarını ileri sürüyor. Açık deri rengi, 7 binyıl öncesinden sonra görünmeye başlanmıştır. Daha erken popülasyonlar, günümüz insanınkinden daha fazla Neandertal DNA’sına sahiplerdi. Neandertal DNA’sının daha fazla olması, modern insanlar üzerinde zararlı etkilerin olabileceği ve doğal seçilim yoluyla yıllar boyunca bunun kaybedildiği düşüncesi ile tutarlılık gösteriyor.

Çeviren: Yusuf Sürmeli

İTÜ Moleküler Biyoloji ve Genetik Böl.

Kaynak: http://www.archaeology.org/news/4426-160502-europe-population-changes

Önceki İçerikYaşlanmaya karşı ilk başarılı gen tedavisi gerçekleşti mi?
Sonraki İçerikGüney Amerika’dan Kuzey Amerika’ya ilk geçen hayvan bir maymun