Ana Sayfa Antropoloji Çin’de bulunan dünyanın en küçük paleolitik süs boncukları

Çin’de bulunan dünyanın en küçük paleolitik süs boncukları

Çinli arkeologlar, kuzeybatı Çin’in Ningxia Hui Özerk Bölgesi’nde dünyanın en küçük paleolitik süs boncuklarını keşfettiler.

Devekuşunun yumurta kabuğundan ve 1,26 mm çapında yapılmış olan boncuklar, Qingtongxia Şehri’nde 8000-12.000 yıl öncesine ait geç Pleistosen’den kalma eski bir yerde keşfedildi.

Arkeologlar, aynı anda 2 mm’den küçük benzer boncuklar keşfedildiğini söylüyorlar.

Kazı, Ningxia Kültürel Miraslar ve Arkeoloji Enstitüsü, Omurgalı Paleontolojisi ve Paleoantropoloji Enstitüsü ve Qingtongxia’nın Kültürel Varlık Yönetimi ile ortaklaşa olarak yürütülmüş.

Ningxia Kültürel Miraslar ve Arkeoloji Enstitüsü araştırmacısı Wang Huimi, “Bu kadar küçük bir çapta, çok iyi işlenmiş olan bu boncuklar, dünyanın dört bir yanındaki diğer benzer süs eşyaları arasında nadir bulunan inanılmaz şeyler,” diyor.

Arkeologlar boncukların mükemmel bir işçiliği bulunduğunu ve eski insanların estetik zevklerini gösterdiklerini söyledi. Boncukların tam amacını veya anlamını belirlemek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğunu söylediler.

Arkeologların boncukları bulmak için binlerce metreküp toprağı alıp yıkaması beş yıl aldı. Süreçte sekiz kadar çelik elek seti yıprandı.

Çin’in Qingtongxia bölgesindeki kazılar, Çin’in 2016 yılındaki en önemli arkeolojik buluntu alanlarından; bu kazı alanından, süs eşyaları ve bitki tohumları da dahil olmak üzere 10.000’den fazla arkeolojik buluntu sağlanmış durumda.

KaynakXINHUANET
Önceki İçerikDünya’nın en büyük radyo teleskopu pulsar keşiflerine başladı
Sonraki İçerikKambriyen dönemi denizlerinde yaşamış, yarım milyar yaşında mikroskopik hayvan fosilleri bulundu!
MEB Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Çalışma Alanları: Türkoloji, Arkeoloji, Tarih, Antropoloji, Felsefe