Ana Sayfa Bilim Gündemi Arılar “sıfır” kavramını anlayabiliyor!

Arılar “sıfır” kavramını anlayabiliyor!

Süpriz bir bir bulgu küçük beyinlerin bile soyut ve karmaşık kavramları anlayabildiğini göstererek yapay zekayı geliştirmeye yönelik yeni ve daha basit yaklaşımlara olanak tanıyor.

Science dergisinde yayınlanan araştırmada Avustralyalı ve Fransız araştırmacılar, bal arılarının sayısal miktarları sıralayıp sıralamayacağını ve sıfırın bir sayı dizisinin başlangıcı oluduğunu anlayıp anlamadığını test etti. Dr. Adrian Dyer, sıfırın matematiğin ve teknolojik gelişmelerin bel kemiği olduğunu söyledi ve: “Sıfır, anlaşılması zor bir konsept ve matematiksel beceri açısından da kolay elde edilmiyor. Çocuklarun öğrenmesi bile yıllar alabiliyor. Memeliler veya diğer canlılar ile karşılaştırdığımız zaman arıların nöronlarınınsayısı daha az. Eğer arılar, bu kadar az nöron kullanarak sıfırı anlayabiliyorlarsa, bu yapay zeka geliştirmelerimizde en önemli role sahip olabilir” diye ekledi.

Yapılan araştırmalar üzerinden gidecek olursak, günümüz işlemci teknolojileri ile yapay sinir ağlarını bu şekilde yaratmak ve yapay zekayı geliştirmek pek zahmetli bit yol gibi görünüyor. Ancak, küçücük bir beynin böylesi zor bir kavramı anlama yeteneğinden yola çıkarsak, belki de bu yöndeki araştımalarımızı daha da baside indirgeyip durumu ele almamız gerekiyor gibi görünüyor. Sonuçta; doğa her zaman kolay ve mantıklı olan yolu seçer…

VIAScıence Daıly
Önceki İçerikFutbol severler ekran başına! Futbol topu şeklinde atomik çekirdeği olan element ile tanışın!
Sonraki İçerikCici bici hanımlar, Newton’u nasıl anlar?