Ana Sayfa Astronomi Hayabusa2 Ryugu’ya ulaştı

Hayabusa2 Ryugu’ya ulaştı

Japon Uzay Ajansı'nın uzay aracı Hayabusa2 Ryugu asteroidine ulaştı. © DLR.

Japon uzay aracı Hayabusa2, Güneş sisteminde geçirdiği üç yıllık yapayalnız yolculuğunun sonunda önümüzdeki on sekiz ay boyunca yeni evi olacak asteroid kuşağında bulunan Ryugu asteroidine ulaştı. Bu güzel haber 27 Haziran’da Japon Uzay Ajansı tarafından tüm dünyaya duyurulmuş oldu. Hayabusa2 şu dakikalarda Ryugu’nun yaklaşık olarak 20 kilometre yukarısında bir yörüngede seyrediyor.

Önümüzdeki birkaç ay boyunca uzay aracı, örnek toplamak için üç kez asteroidin yüzeyine yaklaşacak ve Ryugu’nun yüzeyini daha da keşfetmek için dört uzay aracı daha bırakacak. Hayabusa2, 2020’nin sonuna doğru topladığı örnekler ile beraber Dünya’ya geri dönecek. Hayabusa2’nin misyonu tıpkı 2010 yılında örneklerini Dünya’ya getiren Hayabusa ile aynı olacak.

Ryugu’nun antik, karbon açısından zengin kaya parçalarını analiz etmek, erken güneş sistemi ve yaşamın kökenleri hakkında yeni bilgiler edinmemize yardımcı olabilir. Örneğin, elde edilen numuneler her Dünyalı’nın hücresinde bulunan ve çok önemli bir kimyasal bileşen olan, riboz olarak adlandırılan basit şekerin asteroidlerden Dünya’ya ulaşıp ulaşmadığı sorusunun cevabını bulmamıza yardımcı olabilir. Eğer gerçekten de riboz Dünya’ya böyle ulaşmışsa muhtemelen yaşamın uzayın uzak ve soğuk köşelerinden gelmiş olabileceği söz konusu olabilir.

KaynakScıence News
Önceki İçerikBir kimyacının trajik yaşamı ‘Kahraman Haber’ oldu ‘Yahudi Haber’
Sonraki İçerikBilim ve Gelecek’in Temmuz sayısı bayilerde!