Ana Sayfa Bilim Gündemi Tarihin ilk kara delik fotoğrafı yayınlandı

Tarihin ilk kara delik fotoğrafı yayınlandı

BD Ulusal Bilim Vakfı, 2012’de bir kara deliğin çevresini gözlemlemek için kurulan Event Horizon Teleskobu’ndan (EHT) elde edilen “çığır açıcı sonucu”, Türkiye saatiyle saat 16.00’da başlayan basın toplantısıyla dünyaya gösterdi. “Dev kara delik”, kırmızı bir yuvarlak şeklinde fotoğrafa yansıdı.
BBC’den Pallab Ghosh’un haberine göre; kara deliğin kütlesinin güneşten 6.5 milyar kat daha büyük olduğu, dünyaya 53 milyon ışık yılı uzaklığında olduğu, Virgo galaksi kümesindeki M87 adlı galakside bulunduğu ve fotoğrafın çekimi için dünyanın çeşitli yerlerindeki 8 teleskobun kullanıldığı bildirildi. 40 milyar kilometre çapıyla Dünya’dan üç milyon kat daha büyük olan dev kara deliği bilim insanları “canavar” olarak tanımladı.
EHT Direktörü Shep Doelman bugüne kadar çekilen ilk kara delik fotoğrafını kamuoyu ile paylaştı.
Kara deliğin görüntülenmesi önerisini getiren Fackle, kara deliği, “Evren’deki kara deliklerin ağır sıklet şampiyonu denebilecek bir canavar” olarak tanımladı.
Bilim insanları 2017 yılında ‘Proje EHT’ isimli proje kapsamında süper kütleli kara deliğin görüntülenmesi amacıyla küresel bir teleskop çalıştırmıştı.

Önceki İçerikHomoseksüelliğini hazmedemeyen tek hayvan, insan
Sonraki İçerikKedilerin, isimlerini tanıyabildikleri ortaya çıktı!