Ana Sayfa Bilim Gündemi Üç yeni ötegezegen keşfedildi

Üç yeni ötegezegen keşfedildi

NASA’nın Transit Ötegezegen Araştırma Uydusu (TESS), bugüne kadar bulunan en küçük ve birbirlerine en yakın üç yeni ötegezegeni keşfetti. Araştırma ekibi, bu ötegezegenlerin Güneş Sistemi dışında olduğunu bildirdi.

Bu ötegezegenler, bize sadece 73 ışık yılı uzaklıktaki bir yıldızın yörüngesinde bulunuyorlar ve küçük, kayalık bir dev Dünya ile gökbilimcilerin gezegen oluşumunda “eksik bir bağlantı” olduğunu söylediği iki alt-Neptün’ü içeriyorlar. Araştırmacılara göre; orta büyüklükte olan bu ötegezegenler, Dünya gibi küçük kayalık gezegenlere ve Neptün gibi daha büyük buzlu gezegenlere benzer şekilde mi yoksa çok farklı bir şekilde mi oluştuklarının belirlenmesini sağlayabilirler.

TESS, sadece 73 ışık yılı uzaklıktaki bir yıldızın yörüngesinde bulunan üç yeni gezegen keşfetti

TOI-270 olarak adlandırılan ötegezegenlere ilişkin çalışma Nature Astronomy dergisinde yayımlandı. Çalışmanın yürütücülerinden Maximilian Günther, “Bu sistemle ötegezegen biliminde yapmak istediğiniz her şeyi gerçekleştirebilirsiniz” diyor. Günther; bu sistemin, üç gezegenin de nispeten yakın boyutlarda görünmesi gibi pek çok ilginç niteliğe sahip olduğunu da ekledi. TOI-270 biraz eski ve durgun görünüyor ancak bilim insanlarının, yörüngede olan gezegenlerin kütleleri ve atmosferik hava bileşimleri gibi birçok özelliğini ölçebilecekleri sabit bir parlaklık saçıyor.

Günther gezegenlerin birbirleriyle aynı rezonansa sahip olduklarını belirtti. “Bu gezegenler, TOI-270 için ipteki inciler gibi sıralanıyorlar” açıklamalarında bulunan Günther, bu sayede gezegenlerin dinamik hareketlerini inceleyebildiklerini söyledi. Bununla birlikte bilim insanları; gezegenin atmosferinin, gezegenin yüzeyini suya veya yaşama ev sahipliği yapamayacak kadar sıcak hale getirecek, kalın ve fazlasıyla yoğun bir ısı tuzağı içerdiğini söylüyorlar.

Kaynak: https://cosmosmagazine.com/space/tess-has-discovered-three-new-planets-that-orbit-a-star-just-73-light-years-away

Önceki İçerikAlgler sudan karaya geçmedi mi?
Sonraki İçerikGeleceğin aşıları