Ana Sayfa Bilim Gündemi Amber içerisindeki canlı fosilleri, yeni bir omurgasız canlı türünü ortaya çıkardı

Amber yapıları içinde korunan fosiller, 30 milyon yıl öncesine dayanan yeni bir aile, cins ve mikro-omurgasız canlı türünün ortaya çıkmasını sağladı. Bilimsel isimleri Sialomorpha dominicana olan bu hayvanlara daha gayri resmi bir ifadeyle, “küf domuzları” adı verildi.

Yaklaşık 100 mikrometre uzunluğunda ölçülen, minik birer domuz benzeri bu canlıların esnek kafaları, iki çift bacağı bulunuyor ve pençeleri ise bulunmamakta. Türler dış iskeletini dökerek zamanla büyüyor ve diğer küçük omurgasızların yanı sıra mantarları da tüketiyor.

Oregon State Üniversitesi’nden George Poinar Jr. ve ekibi tarafından yapılan araştırmada, kehribar içerisinden yüzlerce Sialomorpha dominicana fosili elde edildi. Bu durum bu canlıların, nematodlar, mantarlar ve protozoalarla benzer yüzeyleri yani sıcak ve nemli bir çevreyi paylaştıklarını gösteriyor.

George Poinar Jr., çalışmaya ilişkin açıklamalarda bulunarak “Çok sayıda fosil kalıntısına ulaşılması, üreme davranışı, canlıların gelişim evreleri, tüketim alışkanlıkları gibi bilgilerin edinilmesinde kolaylık sağladı ve bu canlıların biyolojileri hakkında ek bilgilere ulaşılmasını kolaylaştırdı” dedi ve ekledi: “Fosillerine ulaşılan bu canlıların, canlılık ağacında bulunabilecekleri herhangi bir grup yok ve bu canlıların günümüzde yaşayan soyları hakkında da hiçbir bilgiye sahip değiliz. Bu keşif Tersiyer jeolojik döneminde bu benzersiz soyların hayatta kaldığını gösteriyor.”

Kaynak: https://cosmosmagazine.com/biology/mini-pig-like-fossils-captured-in-amber

Önceki İçerikOlbers paradoksu nedir?
Sonraki İçerikNanopartiküller, gelişmiş kuantum bilgi teknolojisi elde etmek için kullanılabilir