Ana Sayfa Bilim Gündemi Cüce galaksilerde yer alan büyük kütleli kara delikler keşfedildi

Cüce galaksilerde yer alan büyük kütleli kara delikler keşfedildi

2010

Evrenin erken dönemlerinde büyük yapılı kara delikler oluşturan mekanizmalar hakkında araştırmalarda bulunan biliminsanları, Dünya’dan bir milyar ışık yılı daha ötede bulunan cüce galaksilerde bu yapıdaki 13 kara deliğin yer aldığını raporladı.

Samanyolu galaksisinden 100 kat daha küçük olan bu cüce galaksiler, büyük yapılı kara deliklere ev sahipliği yaptığı bilinen küçük boyutlu galaksiler arasındadır. Biliminsanlarına göre cüce galaksilerde bulunan kara delikler, Güneş’in kütlesinin yaklaşık 400.000 katı kütleye sahip.

Astrophysical Journal’da yayınlanan çalışmanın yürütücülerinden olan Montana State Üniversitesi’nden Amy Reines, “Kara delikleri ve galaksileri inceleyerek, evrenin başlangıcında benzer yapıdaki kara deliklerin nasıl oluştuğuna ve bu mekanizmanın milyarlarca yıl boyunca geçirdiği değişimle süper kütleli kara delikleri nasıl var ettiğine dair net bilgiler elde edebileceğimizi umuyoruz. Bu süper kütleli kara delikler Güneş’in kütlesinin milyarlarca katı kütleye bile ulaşabiliyorlar” dedi.

Bu çalışmada 2011 yılında keşfettikleri ilk büyük kara deliğin araştırılmasında kullandıkları metodu kullanan biliminsanları, daha geniş kapsamlı araştırmalar yapmak için radyo dalgalarını da kullandı.

Reines, çalışmanın çıktılarından biri olan bazı kara deliklerin galaksilerin merkezlerinde yer almaması durumunu değerlendirerek “Bu çalışma bize, büyük ölçekli kara deliklerin oluşmasında hangi mekanizmaların işlediğini anlayabilmemiz için çalışmalarımızı galaksilerin merkezlerinin dışında da sürdürmemiz gerektiğini öğretti” açıklamalarında bulundu.

Kaynak:https://www.sciencedaily.com/releases/2020/01/200106103440.htm

Önceki İçerikHafızamızı oluşturan yapılar görüntülendi: Bu yapılar yapay zeka çalışmalarını etkileyecek mi?
Sonraki İçerikSosyal fobi nedir?