Ana Sayfa Bilim Gündemi Avustralya’da etçil bir dinozor türüne ait fosil kalıntıları keşfedildi

Avustralya’da etçil bir dinozor türüne ait fosil kalıntıları keşfedildi

Avustralya’nın dağınık kara kütlelerinde Noasaurid olarak bilinen iki ayaklı, etçil bir dinozor türüne ait kalıntılara ulaşıldı.

New South Wales yakınlarından elde edilen boyun kemiği üzerinde çalışma yapan biliminsanları, bu kalıntıların Noasauride ailesine ait bir dinozora ait olduğunu raporladı. Araştırmacılara göre bu dinozor, 2012 yılında Victoria’nın güneyinde kalıntılarına rastlanan dinozor grubundan ayrıydı.

Noasauridler, dinozorların kitlesel yok oluşunun gerçekleştiği Kretase döneminin orta ila geç evrelerinde yani yaklaşık 66 ila 120 milyon yıl önce yaşamış iki bacaklı etçil dinozorlardı. Küçük bir gövde yapısına sahiplerdi, iki metreden daha kısaydılar ve 20 kilogram ağırlığa sahiptiler.

Çalışmanın yürütücülerinden olan Dr. Tom Brougham, “Noasauridlere ait fosiller bir zamanlar Gondwana süper kıtasının bir parçası olan güney kıyılarında bulundu. Bu nedenle bu tür dinozorların Avustralya’da da yaşamış olduklarını düşünüyoruz. Bu fosil bulguları, bir zamanlar Avustralya’da dolaşan Noasauridlerin var olduğunu ilk kez ortaya koyuyor. Bu nedenle her bulgu, benzersiz dinozor çeşitliliği hakkında yeni detayları bize sunuyor” açıklamalarında bulundu.

Araştırmacılar fosil kalıntılarını daha önce bu bölgeden elde edilen diğer fosillerle karşılaştırdı. Karşılaştırmanın sonucunda üzerinde çalışılan fosil kalıntılarının daha önce bölgeden elde edilen kalıntılardan farklı olduğu kaydedildi. Brougham, “Bu fosil kalıntılarının özelliklerine odaklandığımızda Noasaurid adı verilen dinozorlarla benzer özellikler olduğunu fark ettik” dedi.

Noasauridler muhtemelen diğer etobur dinozor gruplarıyla birlikte yaşayan aktif avcılardı. Bununla birlikte diğer etobur dinozor türlerinin gezegenin diğer bölgelerine yayıldığı bilinmekteyken Noasauridler, Güney Amerika, Afrika ve Hindistan coğrafyasına yayılım göstermişti. Yeni çalışma Noasauridler’in başka coğrafyalarda da yaşamış olabileceğini ortaya koyuyor.

Kaynak: https://phys.org/news/2020-01-predatory-dinosaur-added-australia-prehistory.html

Önceki İçerikKanser hücrelerinin bağışıklık sisteminden kaçmasını sağlayan mekanizma aydınlatıldı
Sonraki İçerikPrimatlarda sosyal yaşam davranışları nasıl evrimleşti?