Ana Sayfa Astronomi Mars’ta şu ana kadar görülmüş en güçlü deprem kaydedildi

Mars’ta şu ana kadar görülmüş en güçlü deprem kaydedildi

Kaliforniya’da bulunan Jet İtki Laboratuvarı biliminsanları, Mars yüzeyinde altı saatten daha uzun devam eden 5 büyüklüğündeki bir depremi kayda geçirdi. Bu deprem, daha önce gözlenen depremlerden en az 10 kat daha büyük. NASA’ya ait olan InSight uzay aracı 2018 yılında göreve başladığı günden bu yana Mars yüzeyinin derinliklerini araştırmaya devam ediyor, özellikle yaşanan yer şekilleri değişikliklerini detaylıca kayıt altına alıyor. Deprem, çok büyük ihtimalle sondanın 1000 km ilerisindeki Cerberus Fossae bölgesinde meydana geldi. Bu bölge özellikle çatlak yüzeyleri ve toprak kaymalarıyla biliniyor, dolayısıyla Mars’ta şu ana kadar gözlenen en büyük depremin burada görülmesi gezegenbilimciler için sıradışı değil. InSight sondasının titreşimölçerinden(sismometre) daha önce alınan veriler Dünya’daki yerşekilleriyle kıyaslandığında bu bölgenin eski bir sönmüş volkan olduğu görülüyor.

Tıpkı Dünya’daki depremlerin yeraltı hakkında biliminsanlarına aydınlatıcı fikirler vermesi gibi Mars depremleri de Mars’ın yer altı hakkında bizi daha da aydınlatacağa benziyor. Depremin davranışını ve özelliklerini halen çalıştıklarını söyleyen Paris Küresel Fizik Enstitüsü’nden(Institut de Physique du Globe) Philippe Lohnonné “Sinyal o kadar güzel ki, her detayını bir bir çalışmak gerek.” diye ekliyor.

Kaynak:

NASA’s InSight lander has recorded the largest Marsquake yet

Önceki İçerikYeni Nesil “Mucize Malzeme” Grafin Laboratuvar Ortamında İlk Kez Sentezlendi
Sonraki İçerikGüneş panellerini susuz temizleme teknikleri, güneş tarlalarında uygulanabilir mi?