Ana Sayfa 231. Sayı Değiştiren ve dönüştüren eğitim: Bir irdeleme denemesi

Değiştiren ve dönüştüren eğitim: Bir irdeleme denemesi

Eğitim açık, yapay ve sosyal bir sistemdir. Açık sistem olmasına sebep girdi, çıktı, işlem ve geri besleme öğeleri bulunur ve bu öğeler arasında bir uyum ve devamlılık söz konusu olmak zorundadır. Sistemin devamlılığı için işlevsel zorunluluklar söz konusudur. Eğitim sisteminin işlevsel zorunlukları da hedefler, içerik, eğitim durumu ve sınama durumu olmak üzere dört taşıyıcı bileşenden oluşur.

100

Doç. Dr. Tülin Otbiçer Acar Parantez Eğitim Araştırma Danışmanlık ve Yayıncılık Hizmetleri Eğitim, bir düzendir. Düzen demek, sistem demektir. Dolayısıyla eğitim düzeni ile eğitim sistemi lafzı eşdeğerdedir. Bu düzeni veya sistemi kurgulayan, insan aklının ta kendisidir. Bir başka deyişle, kurgulanan sistem, insan aklının bir ürünüdür. Eğitim, kurgulandığı içindir ki güneş sistemi, biyolojik sistem, sindirim sistemi, […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.
Önceki İçerikProblemlerin zayıf noktaları
Sonraki İçerik‘Neoliberalizm, Matematik Eğitimi ve Sınıf Mücadelesi’ kitabı üzerine