Ana Sayfa Dergi Sayıları 232. Sayı İngiltere’de ‘popüler bilim’ yayımcılığının öncüsü: Robert Chambers

İngiltere’de ‘popüler bilim’ yayımcılığının öncüsü:
Robert Chambers

İskoç yazar ve yayımcı Robert Chambers, “Kalıntılar” adlı kitabında Darwin’in “Türlerin Kökeni”nden 14 yıl önce “gelişimsel hipotez” fikrini ortaya atmıştı. Bir taraftan yazarlık faaliyetini yürütürken, diğer taraftan ağabeyi William ile birlikte yayımcılık işine girmişti. Evrim kuramının mucitleri Charles Darwin ile Alfred Russel Wallace’ın Chambers’ın kitabına tepkileri ne olmuştu?

Darwin’in Türlerin Kökeni’ni yayımlamasından tam on beş yıl önce, İskoç yazar Robert Chambers kendi evrim kuramını Yaratılışın Doğa Tarihinin Kalıntıları (1844) isimli eseri ile geniş bir okur kitlesine duyurmuştu. Chambers’a göre tüm canlı türleri, ilk başta Tanrı tarafından yaratılmış fakat işleyişi için sürekli Tanrı’nın müdahalesine ihtiyacı olmayan birtakım doğa kanunlarının güdümü altında oluşmuştu. Fosil katmanlarında […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.