Ana Sayfa Dergi Sayıları 232. Sayı Kütleçekimsel dalga arkaplanı keşfedildi

Kütleçekimsel dalga arkaplanı keşfedildi

İçinde bulunduğumuz uzay-zaman düzlemi sabit değil, kütlenin etkisiyle eğilip bükülmekte. Özellikle çok büyük olaylar kütleçekimsel dalga adını verdiğimiz titreşimler yaratabiliyor. Şimdi, 15 yıldır gözlem yapan teleskoplar sayesinde hem bu titreşimlerin yalnızca anlık olaylar sonucunda değil düzenli olarak da yayılım yaptığı kanıtlandı, hem de bu alanda yeni bir fiziğin kapısı aralanmış oldu. Gelecekte gökbilim alanında yapılacak atılımların büyük çoğunluğunun kütleçekimsel dalgaları içereceğine şüphe yok.

Özgür Can Özüdoğru  14 Eylül 2015 sabahı biliminsanları, insanlığın daha önce hiç bilmediği bir gerçekliğe tanıklık etti. Evren ve içinde bulunduğumuz düzlem, çok çok küçük bir anlığına uzayıp kısaldı. O gün hepimizin boyu azıcık uzadı ve azıcık kısaldı. İçinde bulunduğumuz uzay zaman eğrisinde yaşanan bu titreşim Albert Einstein’ın ortaya attığı genel görelilik kuramının sonuçlarından biri […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.