Ana Sayfa Dergi Sayıları 256. Sayı Üçüncü dalga yapay zekâ etiği

Üçüncü dalga yapay zekâ etiği

İçinde bulunduğumuz dönemde, YZ’nin kamusal yararı önceleyen bir vizyonla geliştirilmesine her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuyoruz. Ancak bu dönüşümün önünde ciddi bir engel var: Büyük teknoloji şirketleri, sahip oldukları devasa finansal kaynaklar ve siyasi nüfuz sayesinde, bu türden bir dönüşüme karşı direnebilecek kadar etkili aktörlere dönüşmüş durumda. Dahası, mevcut siyasi iklim, bu şirketlerin lehine işliyor ve onları daha da güçlendiren bir zemin sunuyor. Bu nedenle, günümüzde yaygın biçimde benimsenen YZ vizyonunu ve egemen yönelimleri, üçüncü dalga YZ etiği çerçevesinde ele almak son derece önemli.

510

Bilişim Dünyasından / İzlem Gözükeleş Microsoft’un 23 Mart 2016 tarihinde çıkardığı Tay (“Thinking About You”) adlı Twitter botu, kısa bir süre sonra kışkırtıcı ve saldırgan tweetler atmaya başlamış ve Microsoft, 16 saat sonra hizmeti kapatmak zorunda kalmıştı. Bu sefer benzer bir sorunu Elon Musk’ın xAI adlı yapay zekâ (YZ) şirketi tarafından geliştirilen Grok’ta yaşadık. Grok, […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.