Ana Sayfa 223. Sayı Geometrik analizler, kuşların uçmakta nasıl ustalaştığını ortaya çıkarıyor

Geometrik analizler, kuşların uçmakta nasıl ustalaştığını ortaya çıkarıyor

1) Araştırmacılar nihayet bir kuş kanadının biyomekaniğinin, bir kuşun olağanüstü manevra kabiliyetiyle uçmasına izin verdiğini anlamaya başlıyor. Çizim: Samuel Velasco/Quanta Magazine

Yasemin Şaplakoğlu Çevirenler: Deniz Ilgaz Çınar / Nalân Mahsereci Mühendisler ve biyologların ortak çalışması, kuşların üstün manevra yeteneklerinin nasıl evrimleştiğini ortaya çıkarmaya başladı. Kamuflaj ağlarıyla kaplı dikdörtgen bir odada, dört tane Harris şahini, çimle kaplı tünekler arasında, sırayla bir ileri bir geri uçarken, biliminsanları onların her biyomekaniksel kanat çırpmasını kaydediyordu. Araştırmacılar, kuşların uçuşunu nesillerdir gözleyen […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.
Önceki İçerikBilim insanları, Kovid-19 kapanmalarından neler öğrendi?
Sonraki İçerikTürkçeyle düşünce üretilemez mi?
Felsefenin çağı, dili ve sözü
İÜ Eczacılık Fakültesi mezunu. Eczacı ve popüler bilim yayıncısı. Başta Bilim ve Ütopya ile Bilim ve Gelecek olmak üzere, #tarih, Roman Kahramanları, Papirüs, Aydınlık, Cumhuriyet Kitap Eki, Radikal Kitap Eki gibi dergilerde çok sayıda yazısı, söyleşisi ve çevirileri yayımlandı. "Savaş Emek Kitabı - Gel Ey Seher" adlı biyografik bir nehir söyleşi kitabı ve "Hayal Hızı Çetesi İnsanın Atasını Arıyor" adlı bir çocuk kitabı bulunuyor.