Ana Sayfa Dergi Sayıları 246. Sayı Biyocoğrafya: zamanda ve mekânda evrimleşme

Biyocoğrafya: zamanda ve mekânda evrimleşme

Türler, ekosistemlerine uyumlu şekilde “yaratılmış” değillerdir. Onlar, yaşadıkları ortam veya habitatların çevre koşullarına uyum sağlayarak evrilmişlerdir. Biyolojik evrim ve jeolojinin kesiştiği noktada yer alan biyocoğrafya, canlıların yeryüzündeki dağılımını açıklarken, evrim olayını farklı yönleriyle mükemmelce ortaya koyar. Tersi de doğrudur: evrim teorisi, yer kabuğunun tarihini şekillendiren birçok jeolojik değişimin anlaşılmasına yardımcı olur.

Geniş Açı / Prof. Dr. Sedat Ölçer Charles Darwin’in Türlerin Kökeni’nin (1859) girizgâh kısmı şu sözlerle başlar: “Majestelerinin gemisi Beagle’da bir doğa bilgini olarak bulunduğum sırada, Güney Amerika’da yaşayan organik varlıkların dağılımındaki ve o kıtanın bugünkü ve geçmişteki canlılarının yerbilimsel ilişkilerindeki belirli olgular gözüme pek çarpmıştı. Bu olgular, elinizdeki kitabın ilerideki bölümlerinde de göreceğiniz gibi, […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.