Prof. Dr. Hasan Aydın OMÜ Felsefe Bölümü Türkiye’de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren 4+4+4 diye bilinen bir eğitim sistemine geçildi. 4+4+4 düzenlemesi ile “kesintisiz eğitim” vurgusu kaldırılarak ilköğretim iki kademeye ayrıldı. Böylelikle ilkokul dört, ortaokul dört yıl oldu. İlkokul 4. sınıfı tamamlayan çocukların ya imam hatip ortaokullarına ya da diğer ortaokullara gidebilmelerinin önü açıldı. Kısaca 4+4+4 […]
Ana Sayfa Dergi Sayıları 256. Sayı İslamcıların zorunlu eğitime karşı kullandıkları argümanların eleştirel bir analizi
İslamcıların zorunlu eğitime karşı kullandıkları argümanların eleştirel bir analizi
Siyasal iktidar ve muhafazakâr çevrelerce zorunlu eğitime yöneltilen eleştiriler, bireysel özgürlük, yetenek gelişimi ve piyasa uyumu gibi “özgürlükçü” ve “birey merkezli” temalar etrafında şekilleniyor gibi görünse de, alt katmanında neoliberal ve muhafazakâr ideolojilerin izleri bulunuyor. Bu argümanlar, bireyin eğitim hakkını “tüketici tercihi”ne indirgemekte ya da geleneksel dini ve kültürel otoriteleri alternatif eğitim aktörleri olarak meşrulaştırmaktadır.







