Dr. Hüseyin Karakuş Francisco Goya (1746-1828), tarihsel kavşakta duran bir sanatçıdır. Bir yandan, 18. yüzyılda Avrupa’yı saran Aydınlanma düşüncesinin İspanya’daki en önemli sanatsal temsilcilerinden biri olarak, aklı, bilimi, bireysel özgürlüğü ve eleştirel düşünceyi savunmuştur. Öte yandan, Engizisyonun gücünün hâlâ sarsılmaz olduğu, batıl inançların, dogmatizmin ve dini baskının toplumu bir ağ gibi sardığı bir coğrafyada yaşamış […]
Goya’dan güncel siyasete eşekleşme analizi
Francisco Goya’nın eserlerindeki eşek figürleri, İspanyol Engizisyonunun ve onun en vahşi kamusal ritüeli olan auto-da-fé’nin toplum üzerinde yarattığı spesifik sosyopsikolojik çöküntünün -yani soy saplantısı, kurumsal liyakatsizlik, entelektüel çoraklık ve öğrenilmiş çaresizlik- karmaşık, katmanlı ve keskin bir eleştirisidir. Türkiye’nin modern “auto-da-fé”si de Silivri duruşmalarıdır.







