Dr. Özgür Taşkın Sanılıyor ki, öğretim programlarına ilişkin tartışmalar sadece Türkiye’de yapılıyor. Durum pek de öyle değil. Bunun son örneklerinden biri Yeni Zelanda’da ortaöğretim müfredatına ilişkin tartışmalardır. Tartışma temel olarak realist bilim eğitimini savunan bazı akademisyenlerin müfredatın içine yerel bilim eğitimi hakkında derslerin eklenmesine karşı çıkışları ile başladı. İddia ettikleri yerel halkın yerli bilim adına […]
Yapılandırmacılık ve dinsel eğitim
Türkiye’de 2005’den sonraki tüm eğitim programları (yeni önerilen dahil) yapılandırmacılığa dayanır. Yapılandırmacılığın ideolojik yanı güya özgürlük adına apolitikleşen bir eğitim sistemidir. Bireysel öğrenmeyi yüceltip cahil narsisizmini körükleyen yapılandırmacılık atomize edilmiş bir toplum yaratmak için son derece kullanışlı bir ideolojik aygıttır.