Ana sayfa Bilim Gündemi Su içmek diyete katkı sağlıyor

Su içmek diyete katkı sağlıyor

93
PAYLAŞ

admin

Günlük su tüketimini günde bir bardaktan 2 ya da 3 bardağa çıkaran kişilerin günlük kalori alımlarında toplamda 68-205 kalorilik ve tuz tüketimlerinde 78-235 gram arasında azalma olduğu belirlendi. Çalışma llinois Üniversitesi Kinesiyoloji ( kas bilimi) ve Halk Sağlığı Bölümü’nde Prof.  Ruopeng An önderliğinde yürütüldü.

İnsanlar arasında kilosunu kontrol etmek, tuz ve doymuş yağ alımını azaltmak isteyenlere doktorlar tarafından belki de artık “musluk suyu içme” önerisi yapılacak.

ABD’de 18.300 erişkin üzerinde yapılan yeni çalışmanın sonuçları, kişilerin günlük diyet alışkanlıklarındaki normal içme suyu tüketimini arttıranlarda günlük kalori ve eşzamanlı olarak doymuş yağ, tuz, şeker ve kolesterol alımlarında yüzde 1’lik bir azalma olduğunu gösterdi.

Günlük su tüketimini günde bir bardaktan 2 ya da 3 bardağa çıkaran kişilerin günlük kalori alımlarında toplamda 68-205 kalorilik ve tuz tüketimlerinde 78-235 gram arasında azalma gözlendi. Raupeng An’ın önderliğindeki çalışmada ayrıca, bu kişilerde 5 gramla 18 gram arası daha az şeker ve kolesterol tüketimlerinde de 7-21 gram arası günlük azalma olduğu belirlendi.

An’e göre, günlük diyetteki su tüketimi ile etnik özellikler, eğitim ve gelir düzeyleri ile vücut kitle indeksi oranları benzer geçişler içermekteydi. Bulgular bu anlamda evrensel beslenme müdahalelerini yeniden düzenlemek için yeterli bilgileri de içeriyor. Sağlık stratejilerini belirlemede alt grup çalışmalarının yapılmasının da önü açılmış oluyor diye de düşünülebilir.

Ulusal Sağlık ve Beslenme Enstitüsü’nün 2005-2012 tarihleri arasındaki çalışmalardan elde edilen veriler, gönüllülere 3-10 gün arayla 2 gün boyunca yedikleri ve içtikleri her şeyi kaydetmeleri istenerek elde edilmişti.

Kişinin günlük sıvı alımının hesaplanmasında yiyeceklerden ve içme suyu dışındaki içeceklerden aldıkları su da hesaplanmıştı. Normalde şekersiz yeşil çay, bitki çayları ve kahve içme suyu kaynağı olarak sayılmamakla birlikte bu çalışmada dikkate alınmıştı.

Ortalamada, günlük 4,2 fincan içme suyu tüketen gönüllüler günlük su alımının yüzde 30’unu tamamlamış  oluyorlardı. Gönüllülerin günlük ortalama kalori alımları 2157 kalori civarındaydı ve bunun 125 kalorisini şekerle tatlandırılmış içeceklerden, 432 kalorisini düşük besin değerine sahip kalori yoğun atıştırmalıklar, tatlılar gibi “isteğe bağlı” ve sağlıklı diyetlerde yeri olmayan yiyecekler oluşturuyordu.

Küçük fakat istatistiksel olarak anlamlı, yüzde 1 oranındaki günlük su tüketimi artışıyla kişinin günlük aldığı kalori miktarındaki 8,6 kalori düzeyindeki düşüş, özellikle de bu kalorinin “isteğe bağlı” yiyeceklerden geldiği de düşünüldüğünde önemli görünmektedir.

An bu araştırması sonucunda erkeklerin ve özellikle de genç-orta yaşlı erkeklerin oldukça  yüksek kalorili günlük diyet  alışkanlığına sahip olduklarını da gözlemlediklerini söylüyor.

 

Dr. Ebru Oktay

 

Kaynak: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160301174759.htm