Ana Sayfa Bilim Gündemi Memelilerin dünyaya yayılımını inceleyen yeni araştırma

Memelilerin dünyaya yayılımını inceleyen yeni araştırma

66 milyon yıl önce, Malta büyüklüğünde bir asteroit Meksika’da bulunan Yucatán Yarımadası’na çarptı. Bu durum Dünya üzerinde felaket etkisi yarattı ve gezegen üzerinde bulunan türlerin dörtte üçünden fazlası yok oldu.

Science dergisinde yayımlanan yeni araştırma, bu canlıların yok oluşlarının ardından gözlenen yaşamın tarihine odaklandı. Denver Tarih ve Bilim Müzesi’nde çalışma yürüten Ian Miller, “Dünya tarihini sadece bir milyon yılını incelemek durumunda olsaydınız, kesinlikle bu milyon yılı seçerdiniz” açıklamalarında bulundu.
Denver bölgesinin belirli alanlarında süren fosil çalışmaları, bölgede 100 yıldan fazla süredir araştırma yapan paleontologlar için yeni değil. Ancak 2016 yılında biliminsanları, fosil araştırmalarında kullandıkları metotta değişime gitti. Arazi taramasının yanı sıra, fosiller etrafında oluşan kayalar üzerinde de araştırmalar yapıldı.

Çalışmanın yürütücülerinden Tyler Lyson ve meslektaşları, canlıların yok oluşundan sonra gelişen 2 milyon yıl boyunca etrafa yayılan memelilerden, sürüngenlerden ve bitkilerden fosil örnekleri aldılar ve bu örnekleri incelediler. Bu örnekler, o dönemin ekosistemini yeniden oluşturmak için kullanıldı ve çalışma ilk 100 bin yıl boyunca memelilerin çeşitlendiğini ortaya koydu. Asteroidin gezegene çarpmasından 300 bin yıl sonra, memelilerde geniş bir topluluğa sahipti. Maksimum vücut büyüklüğü ise üç kat artış göstermişti. Yok oluşun gerçekleşmesinden yaklaşık 700 bin yıl sonra ise, baklagiller gibi enerji bakımından zengin bitkilerin tüketilmeye başlanmasıyla birlikte daha büyük yapıda hayvanlar doğa içinde gözlendi.

New Mexico Doğa Tarihi ve Bilim Müzesi’nden Pallaeontolog Tom Williamson, araştırmaya ilişkin açıklamalarda bulunarak, “Bu çalışma çok sayıda kayda ve birçok örneğe sahip. Bu nedenle oldukça güçlü bir çalışma olarak karşımızda” diyor. Araştırmacılar, fosil kayıtlarını inceleyerek o dönemin ekosistemi hakkında daha fazla bilgi edinebileceğimizi kaydetmekte.

Kaynak: https://cosmosmagazine.com/palaeontology/how-mammals-inherited-the-earth