Ana Sayfa Bilim Gündemi 15 bin yıl önce nesli tükenen mağara ayısının bütünlüğü korunmuş iskeleti bulundu

Şimdiye kadar mağara ayılarının sadece fosilleşmiş kemikleri keşfedilmişti. Biliminsanları Yakutia anakarasında ölümünün ardından bedeni korunmuş bir mağara ayısı yavrusu buldular. Bulgulara ilişkin detaylar yakında açıklanacak.

Buz Devri döneminde Rusya’da yaşamış ancak soyu tükenmiş türler hakkında bilgi sahibi olan biliminsanları, buluntuların oldukça önemli olduğunu belirtiyor. Araştırmacılardan Lena Grigorieva, burnu dâhil tüm iç organları korunmuş olan bu canlı hakkında “Buluntu, türünün ilk ve tek bulgusudur. Bu, yumuşak dokulara sahip, beden bütünlüğü olan bir ayı bedeni…” açıklamalarında bulundu.

Mağara ayısı (Ursus spelaeus), Avrasya’da Orta ve Geç Pleistosen dönemlerinde yaşamıştır. Yaklaşık 15.000 yıl önce soyu tükenmiş olduğu düşünülmektedir. Biliminsanları, buluntunun yaşının belirlenmesi için ise radyokarbon analizi yapılması gerektiğini belirtiyor.

Ren geyiği çobanları tarafından bulunan kalıntılar, soyu tükenmiş yünlü mamutlar ve gergedanlar üzerine çalışma yapan NEFU’daki biliminsanları tarafından detaylı analizlerden geçirilecek. Moleküler genetik, hücre biyolojisi, mikrobiyoloji gibi alanların araştırma tekniklerinin kullanılacağı ve buluntunun ayrıntılı incelemesinin yapılacağı belirtiliyor.

Son yıllarda Sibirya’da donmuş buz tabakasının erimesiyle birlikte, mamutlar, yünlü gergedanlar, mağara aslanı gibi canlıların bedenleri yüzeye çıktı ve büyük keşifleri beraberinde getirdi.

Kaynak: https://siberiantimes.com/other/others/news/first-ever-preserved-grown-up-cave-bear-even-its-nose-is-intact-unearthed-on-the-arctic-island/

Önceki İçerikMemelilerde kök hücre evrimine odaklanan çalışma, kanser araştırmalarına yeni veriler sağlıyor
Sonraki İçerikKimyasal çeşitlilik, bitkilerin diğer canlılarla etkileşimini nasıl etkiler?