Ana Sayfa Bilim Gündemi Almanya’da hidrojenle çalışan trenler yolcu hizmetine girdi

Almanya’da hidrojenle çalışan trenler yolcu hizmetine girdi

314
0

Almanya’da iki yıllık bir operasyonel deneme çalışmasına başlandıktan dört yıl sonra aşağı Saksonya’da Coradia iLint hidrojen yakıt hücreli tren grubu %100 hidrojen güzergahı boyunca yolcu hizmetine girdi. 2018 yılı Eylül ayında başlayıp Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (EVB) tarafından işletilen ve neredeyse iki yıl süren yolcu hizmeti denemesi mevcut bir rota boyunca Coradia iLint hidrojen yakıt hücreli treninin iki ön serisinin başarılı bir şekilde işletilmesini içeriyordu. Resmi olarak kamu hizmetine giren proje Alstom mühendisleri tarafından Almanya Salzgitter’deki bölgesel trenler tesisinde ve Fransa Tarbes’deki çekiş sistemleri merkezinde tasarlanan 14 treni kapsayacak şekilde genişletildi. Aşağı Saksonya Ulaştırma Bakanlığı tarafından satın alındılar ve 2012 yılında devlet tarafından işletilen ve dizel lokomotiflere alternatifler aramaya başlayıp bundan sonra sadece dizel olmayan yani hidrojen yakıt hücresi veya akülü elektrikli trenler satın almayı taahhüt eden Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH (LNVG) demiryolu yönetimindedir.

Sadece su ve buhar
Dışarıya sadece buhar ve yoğunlaştırılmış su yayan ve 1.000 km (~ 620 mil) menzile sahip her trenin Cuxhaven, Bremerhave, Bremervörde ve Buxtehude arasındaki rota boyunca bir tam günlük hizmet için tek bir hidrojen tankı üzerinde çalışması bekleniyor. EVB ağındaki seyahat hızlarının 80 ila 120 km / s (50 – 74.5 mph) arasında çalıştığı bildirilmektedir ancak trenler 140 km / s’ye (87 mph) kadar çıkabilmektedir.
Her biri 64 yüksek basınçlı (500 bar) depolama tankı altı kompresör ve iki yakıt pompası bulunan Bremervörde’deki Linde hidrojen dolum istasyonunda günlük dolum yapacak.Gelecekteki planlar “elektroliz ve rejeneratif olarak üretilen elektrik” yoluyla sahada hidrojen üretimini gerektiriyor.

Beşi çalışıyor gerisi yolda
Coradia iLints’in beşi şu anda EVB’ye göre çalışıyor ve geri kalanının 2022’nin sonunda filoya katılması bekleniyor.Ağda çalışan 15 dizel trenin yerini alan hidrojen yakıt hücreli trenler tahmini olarak her yıl 1,6 milyon litre dizel ve 4.400 ton CO2 tasarrufu sağlıyor.
Aşağı Saksonya Başbakanı Stephan Weil, “Bu proje dünya çapında bir rol modeli ve Aşağı Saksonya’da yapılan başarılı bir dönüşümün mükemmel bir örneğidir.Eyalet olarak yenilenebilir enerjilerde ulaşım sektöründe iklim nötrlüğüne giden yolda bir kilometre taşı oluşturuyoruz.” dedi.
Alstom’un hidrojenle çalışan tren planları Aşağı Saksonya ile sınırlanmadı, şirket ayrıca Frankfurt metropol bölgesine 27 Coradia iLint hidrojen yakıt hücreli trenin yanı sıra İtalya’daki Lombardiya bölgesi için altı Coradia Stream hidrojen treni ve Fransa’daki farklı bölgeler için bir düzine Coradia Polyvant hidrojen treni tedarik etmek üzere sözleşme imzaladı. Şirket, Polonya, Hollanda, İsveç ve Avusturya’da da operasyonel denemeler yürütüyor.

Kaynak: Hydrogen-powered trains enter passenger service in Germany, New Atlas