Ana Sayfa Bilim Gündemi Panama’da yeni yumuşak mercan türleri keşfedildi

Panama’da yeni yumuşak mercan türleri keşfedildi

Deniz Bilimleri Bülteni dergisinde yayımlanan bir araştırma, Panama’da yeni, kan kırmızı bir oktocoral türünün keşfedildiğini yazıyor. Yeni türler, Smithsonian Tropik Araştırmalar Enstitüsü (STRI) ve Costa Rica Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından Panama’ya 60 kilometre mesafede, Hannibal Bank’ta tehdit altındaki düşük ışıklı resif ortamında keşfedildi.

Bilim insanları, Thesea dalioi adındaki yeni türleri; dalın kalınlığı, parlak kırmızı koloni rengi gibi fiziksel özelliklerin Doğu Pasifik’teki diğer türler olan T. variabilis ile karşılaştırarak oluşturdular. T. dalioi’nin ismi; denizcilik araştırmaları ve kamu hizmetlerine yaptı değerli katkıları tanıtmak amacıyla deniz keşif destekçisi Ray Dalio’dan esinlenilerek verildi.

Coiba Ulusal Parkı ve UNESCO Dünya Mirası Sit Alanı’nın bir parçası olan Hannibal Bank, yakın zamanda keşfedilen bir sahil şeridi ve biyoçeşitlilik noktasıdır. Çalışmanın ve STRI’daki deniz ekolojisti yazarlarından biri olan Hector M. Guzman, Hannibal Bank’ta yaptıkları keşif için ”300 metreye kadar aşağıya inen batıkların kullanıldığı iki keşif gezisinden sonra, üç yeni tür ve 17 tür oktocoral tespit ettik” diyor.

DeepSea adlı makine, mercan numunesi topluyor.

Işığa bağlı mercan ve alglerin yanı sıra, düşük ışıklı ortamlarda bulunan diğer yaşam formları, mezopotik resiflerde yaşar: “mezo”, orta ve ateşli anlamına gelir. T. dalioi‘nin bulunduğu bu resifler, çok çeşitli mercanlar, algler ve süngerler içeren kırılgan habitatlar olarak kabul edilir. Ulaşılması zor olduğu için genellikle çevre ve koruma politikalarında ihmal edilirler. Ancak Hannibal Bank, korunması için daha çok çaba gerektiren yerlerden biridir.

CIMAR deniz biyoloğu Odalisça Breedy, “Bu çalışma, cins hakkında daha fazla araştırma yapılabilmesine ve Doğu Pasifik Okyanusu’ndaki mezopik bölgeden gelen çeşitlilik ve dağılım bilgisine katkıda bulunmalıdır” diyor.

Anti-kanser özelliği, kemik onarımı ve nörolojik faydaları var

Guzman, “Tıbbi araştırmacılar, hem iltihaplı hem de anti-kanser özellikleri, kemik onarımı ve nörolojik faydalar gibi hem yumuşak hem de sert mercanlardan elde edilen terapötik yararları belirlediler. Ancak yumuşak mercanların ve habitatlarının anlaşılmasına katkıda bulunabilme kabiliyetimiz, yalnızca sualtı araçlarının kullanımı için istikrarlı bir kaynak sağlanmasına değil aynı zamanda Coiba Milli Parkı’nda çalışma izni almamıza da bağlı” diyerek çalışmaların sürmesi gerektiğine vurgu yaptı.

Kaynak