Ana Sayfa Dergi Sayıları 176. Sayı Bilim ve Gelecek İstanbul Dersleri başlıyor!

Bilim ve Gelecek İstanbul Dersleri başlıyor!

Bilim ve Gelecek’in “İstanbul Dersleri” yeniden başlıyor. Dersler, dergimizin İstanbul merkez bürosunda gerçekleştirilecek. İlk kursumuz Prof. Dr. Ergi Deniz Özsoy ile “Moleküler Evrimin Genetiği”. Özsoy Ankara’dan geleceği için hızlandırılmış bir kurs düzenledik. 5-6-7 Ekim (cuma, cumartesi, pazar) tarihlerinde üç gün arka arkaya toplam 6 saat ders verecek hocamız. 5 ve 6 Ekim’de saat 19.00-21.00 arası; 7 Ekim Pazar günü ise 13.00-15.00 arası. Ergi Deniz Özsoy, geçtiğimiz sezon Evrim Kursu içinde bir derste anlattığı ve ilgi çeken konuyu bu kez daha geniş bir zaman kesitinde ayrıntılarıyla sunacak.

İkinci kursumuz Prof. Dr. Kerem Cankoçak’ın sunumuyla “Kuantum Evreni”. Kurs, 11 Ekim, 18 Ekim, 25 Ekim ve 1 Kasım Perşembe akşamları saat 19:00-21.00 arasında gerçekleşecek. Bu derste, klasik fizikten kuantum fiziğine kadar temel fizik kuramları gözden geçirilecek ve evrenimizin geçmişiyle geleceği geniş bir perspektiften ele alınacak. Cankoçak, ders programını şöyle çizdi: Aristoteles, Kopernik, modern bilimin doğuşu ve Newton. Einstein ve görelilik kuramı; Einstein evrenleri, Hubble’ın keşfi. Kuantum Devrimi. Kuantum ve gerçekçilik: Einstein’ın itirazları. Kaos ve belirlenimcilik (determinizm). Kuantum mekaniğindeki belirlenemezcilik. Modern evren modelleri ve evrenin başlangıcına dair bilimsel spekülasyonlar.

Üçüncü kursumuz ise bir klasik! Alâeddin Şenel ile “Sınıflı Toplumlarda Yaratılış Mitosları ve Kıyamet Senaryoları”. Bu ders, 12 Ekim, 19 Ekim, 26 Ekim, 2 Kasım tarihlerinde Cuma günleri saat 19.00-21.00 arası gerçekleşecek. Şenel, Mezopotamya’da yeşeren ilk uygarlıklardan Antik Mısır’a, Grek uygarlığından tek-tanrılı dinlere yaratılış ve yok ediliş mitoslarını tarihsel ve sınıfsal boyutlarıyla anlatacak. Aslında kimin kimi yarattığını ve kimin kimi yok ettiğini ve edeceğini tarihsel örnekler eşliğinde katılımcılarla tartışacak Alâeddin Şenel.

Derslerin katılımcı sayısını 15 kişi ile sınırlı tutuyoruz, çünkü tıkış tıkış ders yapılmasını istemiyoruz. Dolayısıyla ilgili okurlarımıza hızlı davranmalarını öneriyoruz. Kayıt olmak ve bilgi almak için 0216 349 71 72 nolu telefonu ve [email protected] e-posta adresini kullanabilir veya direkt büroya gelerek başvurabilirsiniz.

Eğer katılım yoğun olur ve Ekim ayı içinde tüm talepleri karşılayamazsak, öğretmenlerimizin durumuna göre önümüzdeki aylarda da bu dersleri tekrar edebiliriz. Öte yandan sonraki aylarda -sezon sonuna kadar- yeni konularda derslere devam edeceğiz. Hafta sonları daha teknik konularda da dersler düzenleyeceğiz. Bütün bunları dergimizden, web sitemizden ve sosyal medyadan ilan edeceğiz. Hedefimiz Bilim ve Gelecek İstanbul bürosunu hemen her gün -ülkemizin önde gelen biliminsanlarının sunumlarıyla- bilimsel konuların tartışıldığı bir aydınlanma odağına dönüştürmek.

***

Hepinizin bildiği mali sıkıntılar dolayısıyla Bilim ve Gelecek Kitaplığı 5-6 aydır kitap çıkaramıyor. Bu sorunu aşmanın yollarını arıyoruz ve aşacağımıza da inanıyoruz. Elimizde basıma hazır önemli kitaplar var. Birkaç tanesini okurlarımıza söyleyelim: Cem Say’ın “50 Soruda Yapay Zekâ”, Hasan Aydın’ın “Ortaçağda Sözde Aristotelesçi Yapıtlar ve ‘Salt İyi’ ya da ‘Nedenler Kitabı’” ve Adam Roberts’ın Duygu Dölek’in çevirisiyle “Bilimkurgu Tarihi” adlı eserleri. Bu kitapları bilim okurlarına sunmak istiyoruz.

Dostlukla kalın…