Ana Sayfa 139. Sayı Evren yavaş yavaş ölüyor mu?

Evren yavaş yavaş ölüyor mu?

Tipik bir galaksinin farklı dalgaboylarındaki görüntüleri.

Çok sayıda galaksinin enerjisini ölçen çalışmanın bulguları, galaksilerin enerjilerinin yavaş yavaş azaldığını ve şimdiden iki milyar yıl önceki halinin yarısına düştüğünü gösterdi.

Galaksi ve Kütle Topluluğu Araştırma Projesi olarak, galaksi yapısı ve evrimi konusunda yürütülen çalışmada, Dünya’nın en güçlü yedi teleskobu kullanılarak uzak kızılötesinden uzak morötesine varan 21 farklı aralıktaki dalgaboylarında galaksilerin enerjileri gözlemlendi ve kataloglandı. Sonuçlara göre evrenin enerjisi, iki milyar yıl öncesine göre yarılanmış durumda.

“Evren artık koltuğuna uzanmış, battaniyesini üzerine çekmiş ve sonsuz uykusuna dalmakla meşgul” diyen Uluslararası Radyo Astronomi Merkezi (ICRAR) çalışanı Prof. Simon Driver, bulguları şöyle açıklıyor: “Elimizin ulaşabildiği tüm teleskopları kullanarak 200.000’den fazla galaksinin gücümüzün yettiği en geniş bant aralığında enerjilerini ölçtük. Şöyle ki, etrafa saçılan enerjinin büyük kısmı Büyük Patlama’da ortaya çıkmış olsa da, yıldızların füzyon reaksiyonlarından sabit bir enerji salınımı vardır. Yıldızlardan çıkan bu enerjinin bir kısmı yıldızlar arası tozlar veya galaksideki gökcisimleri tarafından soğrulurken, bir kısmı da galaksiden dışarı çıkarak başka bir galaksideki bir yıldız veya gezegen tarafından soğrulur; bazen de bizim teleskoplarımızdan birinin aynasına ulaşmayı başarır.”

Evrenimizin soluklaştığı fikri her ne kadar 1990’ların sonlarında ortaya çıkmış olsa da, böyle kapsamlı bir çalışma şimdiye dek ortaya koyulmamıştı. Bulgular net şekilde gösteriyor ki, tüm dalgaboylarında morötesinden kızılötesine doğru bir kayma söz konusu; bu da galaksilerin enerjisinin azaldığını ve evrenin karanlık bir sona doğru sürüklendiğini gösteriyor.

KaynakSputnık News
Önceki İçerikTürkçe ıslık dilleri beynin her iki tarafını da uyarıyor
Sonraki İçerikÖlümden sonra bilinç ne kadar sürüyor?
Doktora öğrencisi. 2007 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü’ne girdi. 2014 yılında matematiksel fizik alanında yüksek lisans derecesini aldıktan sonra, yine Yıldız Teknik Üniversitesi’nde yüksek enerji fiziği alanında doktoraya başladı. Galaksi ve galaksi kümelerinin x-ışını veri analizleri üzerine çalışmalarına devam ediyor.