Ana Sayfa Bilim Gündemi Günün Fotoğrafı: İlk modern kuş türüne bakış

Günün Fotoğrafı: İlk modern kuş türüne bakış

Japonya’da çalışma yürüten biliminsanları, Erken Kretase dönemine ait olduğunu düşündükleri bir fosil üzerinde yaptıkları çalışmayla, bu fosilin yaklaşık olarak 100 ila 146 milyon yıl önce yaşamış olan bir kuş türüne ait olduğunu keşfetti.

Takuya Imai ile Fukui Prefectural Üniversitesi’nden biliminsanlarının yürütücülüğünde süren çalışmada, Fukuipteryx prima olarak adlandırılan bu canlıya ait güvercin büyüklüğündeki fosil analiz edildi. Biliminsanlarının hazırladığı rapor, Communications Biology portalında yayınlandı.

Biliminsanları, Almanya’da bulunan ve yaklaşık olarak 140 ila 160 milyon yıl önceye tekabül eden Genç Jura evresinden olduğu düşünülen Archaeopteryx’in, bilinen ilk kuş olarak kabul edildiğini belirttiler. Ancak modern kuşlarla ilgili özellikler, Kretase evresine kadar ortaya çıkmamıştı. Kretase dönemine ait olduğu düşünülen ve bilinen en eski kuş fosili olan buluntu, Çin’in kuzeydoğusundan elde edilmişti. Ancak bu kuşlar, modern kuşların temel bir özelliğinden yoksundular. Bu özellik, kuyruk tüylerinin desteklenmesi için omurganın ucunda bulunan üçgen biçimindeki yapının işlevselliğidir.

Imai ve araştırmacılar, F. prima’nın taşıdığı pek çok özellikle birlikte Archaeopteryx ile ortak noktalara sahip olduğunu ifade ediyorlar.

Kaynak: https://cosmosmagazine.com/palaeontology/life-restoration-of-fukuipteryx-prima