Ana Sayfa Bilim Gündemi Çin’de bulunan Caveasphaera fosili, hayvanların evrimine ışık tutuyor

Çin’de bulunan Caveasphaera fosili, hayvanların evrimine ışık tutuyor

Çin Bilimler Akademisi’nden araştırmacılar ile İngiliz biliminsanlarının katılımı ile yapılan çalışmada, yaklaşık 609 milyon yıl önce yaşadığı düşünülen çok hücreli bir organizmanın fosiline odaklanıldı.

Çin’in güneyinde bulunan Guizhou’da yer alan 609 milyon yıllık kayalarda bulunan çok hücreli bir organizma olan Caveasphaera, yarım milimetre çapında bir canlı. Bu nedenle bu canlının hücrelerinin incelenmesi için X ışını mikroskobu kullanıldı.

Araştırmacılar, hayvanların evriminde kilit rol oynayan dokuların ve organların gelişimi hakkında en eski evrimsel kanıtlardan birini sunan ve embiyolojik özelliklerin gelişimi hakkında bilgiler sağlayan bu organizmaya odaklanarak yeni bir çalışmaya imza attı. Paul Scherrer Enstitüsü’nden Dr. Federica Marone, “Bu çalışma fosil kalıntılarında korunabilecek her türlü özelliği ayrıntılarıyla ortaya çıkarıyor. Aynı zamanda bu çalışma, bu özelliklerin ortaya çıkışında önemli bir noktada duran X-ışını mikroskoplarının önemine ışık tutuyor” dedi.

Bristol Üniversitesi’nde çalışma yürüten biliminsanı Dr. Kelly Vargas, “Caveasphaera’nın embriyolojisini anlamak için elde ettiğimiz hücreleri yeniden yapılandırdık ve bu hücreleri büyüme evrelerine göre sınıflandırdık” açıklamalarında bulundu.

Çalışmaya katkı sunan biliminsanlarından biri olan Dr. Yin, “Bu çalışma ile elde ettiğimiz sonuçlar, Caveasphaera’nın hücrelerinin embriyonik gelişim sırasında insanların da dahil olduğu diğer hayvanlar ile aynı mekanizmaya sahip olduğunu gösteriyor. Ancak bu embriyoların, daha karmaşık organizmalara dönüştüğüne dair bir kanıtımız bulunmuyor açıklamalarında bulundu.

Current Biology portalında yayınlanan çalışmaya göre Caveasphaera, tek hücreleri canlılar ile çok hücreleri canlılar arasında bir noktaya yerleştirilebilecek bir yaşam döngüsüne sahipti. İsveç Doğa Tarihi Müzesi’nden Dr. Stefan Bengtson, “Caveasphaera, hayvanların evriminin anlaşılması açısından oldukça büyük bir öneme sahip. Farklı doku ve organların gelişimini anlayabilmemiz için önemli kanıtlar sunuyor” dedi.

Kaynak: http://www.sci-news.com/biology/caveasphaera-animal-like-embryos-07850.html