Ana Sayfa Bilim Gündemi Sinir hücrelerinin işlevini taklit edebilen yapay malzeme geliştirildi

Sinir hücrelerinin işlevini taklit edebilen yapay malzeme geliştirildi

Nature Communications dergisinde yayınlanan yeni çalışmaya göre biliminsanları, sinirsel fonksiyonları taklit edebilen bir malzeme geliştirdi.

Araştırmacılar yaptıkları çalışma ile beyne sinyal gönderen sinirsel ağların işlevini yerine getirebilen yapay bir malzeme üretti. Silikon yapıdaki bu malzeme sayesinde kronik hastalıklar için çeşitli tedavilerin gerçekleştirilebileceği düşünülmekte. Cihazın kullanımı ile birlikte, herhangi bir sinir hastalığı nedeniyle his kaybı meydana gelen dokularda iyileşme sağlanabileceği de öngörülüyor.

Uluslararası bir ekip tarafından gerçekleştirilen çalışma ile elde edilen bu silikon materyal, aynı zamanda biyolojik nöronların işlevini arttıran bir yapıya da sahip. Biliminsanları, zarar gören veya fonksiyonunu gerçekleştiremeyecek duruma gelen sinir sistemi hücrelerini onarmak için biyonik çiplerin geliştirilebileceğini düşünüyorlar. Araştırmacılar bu çalışmalarında gelecekte biyonik çiplerin üretilebilmesini sağlayacak olan mikro devreler tasarladılar. Bu mikro devreler, iyon kanallarına sahip ve bu kanallar, nöronların biyolojik aktivitelerini taklit edebilmekte.

Bath Üniversitesi’nden Alain Nogaret, konuya ilişkin açıklamalarda bulunarak “Nöron davranışını taklit edebilen fiziksel modeller oluşturduk. Ardından bu modele farklı canlıların nöron yapılarına da uygun olabilmesi için çeşitli özellikler ekledik. Bu anlamda elde edilen materyal, böyle bir çok yönlülüğü de taşımaktadır” dedi.

Çalışmayı yürüten biliminsanları, bu çalışmanın başka araştırmalar için bir basamak olabileceği görüşünde.

Kaynak: https://cosmosmagazine.com/technology/artificial-neurons-behave-like-real-ones