Ana Sayfa Bilim Gündemi Hayvanlar çevrelerini nasıl görüyor?

Hayvanlar çevrelerini nasıl görüyor?

Queensland Üniversitesi ve Exeter Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından geliştirilen yeni bir yazılım sayesinde biliminsanları çevreyi hayvanların gözünden görmeye daha da yaklaştı.

Queensland Üniversitesi’nde doktora yapan araştırmacı Cedric van den Berg, “Günümüze dek hayvanların içerisinde yaşadığımız dünyayı nasıl gördüklerini anlamakta zorlanıyorduk. Çoğu canlı, insanlardan tamamen farklı bir görme sistemine sahip. Birçok türün doğadaki karmaşık görselleri, renkleri veya desenleri nasıl gördüklerini ve görüşün onların davranışlarını nasıl etkilediğini anlayamıyorduk” dedi.

QCPA adı verilen analiz yöntemi kullanılarak tasarlanan dijital görüntü işleme modeli ile hayvanların dünyayı nasıl gördüklerinin incelenebileceğini belirten Cedric van den Berg, “Bu araçlar, karmaşık görsel verilerin hayvanlar tarafından nasıl algılanabildiğini anlamamızı sağlıyor” açıklamalarında bulundu.

Sol tarafta bulunan görsel insanın, sağ taraftaki ise arının görüşüne ait.

Methods in Ecology and Evolution portalında yayınlanan çalışmanın yürütücülerinden olan Exeter Üniversitesi’nden Dr. Jolyon Troscianko, “Hayvanların renkleri ve desenleri nasıl algıladığını, bununla birlikte birbirleriyle olan iletişimlerinde nasıl değişimlerin olduğunu ve hayvanların avcılardan nasıl gizlendiklerini anlamak için anahtar rolde olan bir çalışma. Bununla birlikte birçok evrimsel özellik de daha net bir biçimde analiz edilebilecek” dedi ve ekledi: “Hayvanlarda görüşün, renk ve desen bilgisinin birleştirilmesiyle oluştuğunu yıllardır biliyoruz ancak mevcut teknikler, bu çerçevenin anlaşılması için yetersiz kalıyordu.”

Kaynak: https://phys.org/news/2019-12-eyes-animals.html

Önceki İçerikBuzul çağının en şiddetli olduğu dönemlerde canlılar nasıl hayatta kaldı?
Sonraki İçerikSinir hücrelerinin işlevini taklit edebilen yapay malzeme geliştirildi