Ana Sayfa Bilim Gündemi Güneş’in en net görüntüleri elde edildi

Güneş’in en net görüntüleri elde edildi

Araştırmalarda kullanılan en kapsamlı güneş teleskopu ile Güneş’e ilişkin en net görüntüler yakalandı.

Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Bilim Vakfı’nın Güneş teleskopu Maui’de yapım aşamasındadır. Ancak bu durum araştırmacıların teleskopun çalışıp çalışmadığını görmeleri için Güneş’e yönelmelerini engellemedi. 29 Ocak günü yayınlanan bu görüntüler, Güneş yüzeyinde sadece yaklaşık 30 kilometrelik hat boyunca kaydedilen özellikleri gözler önüne serdi.

Araştırmaya katılan Thomas Rimmele, “Güneş Sistemi’nde yer alan en büyük nesne hakkındaki en küçük detayları yakalayabildik” açıklamalarında bulundu.

Dünya’nın çapının yaklaşık üç katı büyüklüğündeki bir hattı kapsayan (36.500 kilometre) görüntüler, nesnenin derinliklerinden yüzeye doğru yükselen plazma kabarcıklarını gösterir. Baloncuklar arasında karanlık şeritler göze çarpar. Bu karanlık şeritler, nesneden çıkan ve uzaya doğru süzülen manyetik alan çizgilerinin çıkış noktasında bulunan parlak nokta kümeleridir.

Güneş’in dış atmosferinin yüzeyinden milyonlarca kat daha sıcak olduğunu ifade eden biliminsanları, inşa edilen teleskop ile birlikte hem Güneş’e ilişkin daha fazla verinin elde edilebileceğini hem de Güneş’in manyetik özelliklerinin anlaşılması için çalışmaların sürebileceğini söylüyor.

Ulusal Güneş Gözlemevi’nin direktörlüğünü yapan Valentin Pillet, “Güneş astronomu olmak için harika bir zaman” açıklamalarında bulunarak araştırmaların heyecanla süreceğini vurguluyor.

Kaynak: https://www.sciencenews.org/article/these-are-most-detailed-images-sun-ever-taken