Ana Sayfa 231. Sayı ‘Neoliberalizm, Matematik Eğitimi ve Sınıf Mücadelesi’ kitabı üzerine

‘Neoliberalizm, Matematik Eğitimi ve Sınıf Mücadelesi’ kitabı üzerine

Eğitim, sistemin devamı ve korunması üzerine inşa edilmiştir. Ama sistemi sürdürmekle görevli olanlarla değişimden yana olanların karşıtlıkları ile sürer. Eleştiri temelli bu karşıtlık örgütlü olabildiği gibi, bireysel karşı çıkışlar biçiminde de olabilmekte. Bu karşı çıkışlardan birini Bülent Avcı’nın “Neoliberalizm, Matematik Eğitimi ve Sınıf Mücadelesi” adıyla Töz Yayınlarınca yayınlanan kitapta buluyoruz.

91
Bülent Avcı, “Neoliberalizm, Matematik Eğitimi ve Sınıf Mücadelesi”, Töz Yayınları.

Ahmet Doğan Matematik öğretmeni, yazar Eleştiri, yerine göre iyiyi bulmak, olumsuzu düzeltmek için kullanılan bir irdeleme yöntemidir. Yerine göre de karşıtların birbirini mahkûm etmek için kullandıkları bir baskı aracıdır. O nedenle de yapıcı eleştiri, yıkıcı eleştiri gibi sıfatlarla tartışmaya açık ve hatta biraz da çarpıtmaya açık bir kavramdır. Eleştirel düşünme, eleştirel insan, eleştirel eğitim… Eleştirel […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.
Önceki İçerikDeğiştiren ve dönüştüren eğitim: Bir irdeleme denemesi
Sonraki İçerikErken ergenlik