SON MAKALELER

2021 yılında büyük depremlerin sayısı artacak mı?

2021 yılının ilk aylarındaki büyük depremlere dair bir değerlendirme 2021 yılının büyüklüğü 7.0 ve daha büyük depremlerini izleyip incelerken 4 Mart 2021 saat 13:27’de bu...

Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe genişletilmiş 2. baskısıyla kitapçılarda!

0
Prof. Dr. Hasan Aydın ve Prof. Dr. Mehmet Dağ'ın birlikte kaleme aldığı ORTAÇAĞ İSLAM KÜLTÜRÜNDE FELSEFE -akımlar, filozoflar ve temel sorunlar- kitabının genişletilmiş 2....

Bilim ve Gelecek Mart sayısı çıktı!

0
KAPAK DOSYASI Söyleşi: Ender Helvacıoğlu Alâeddin Şenel ile ‘Gönüllü Kulluk’ kitabı üzerine Alâeddin Şenel Aşkınöznelerin yaratılışı ve gerçek öznenin şaşkınözneye dönüşümü Alâeddin Şenel Kuran’daki İslam’ın ideolojik etkisi: Gönüllü kulluk Prof. Dr....

CRISPR gen düzenleme teknolojisi bitki ıslahında yaygın olarak kullanılabilir mi?

0
Queensland Üniversitesi'nden biliminsanlarına göre, gen düzenleme teknolojisi küresel ölçekte gıda kaynakları olan tarım mahsullerinin korunması ve iklim şartlarına dayanıklı hale getirilmesinde hayati bir rol...

Nasıl bir kuram dergisi?

0
Bilim ve Gelecek’in en önemli boyutlarından biri kuram dergisi olması. Günümüzde bu boyut daha da önemli. Çünkü artık habercilik, politika, hatta politik analiz ve...

Alâeddin Şenel ile “Gönüllü Kulluk” kitabı üzerine

0
Akıl tutulmasının, aklın, akıl yürütmenin, düşünmenin, inançlarla felç edilmesinin ürünü olduğu söylenebilir. Gerçekten “inanma”, hele neredeyse bütün önemli insan-insan ve insan-doğa ilişkileriyle ilgili hazır bilgilerin sunulduğu dinsel ideolojik kaynakların mutlak doğruluğuna “iman etme”, özgür, eleştirel düşünme olmaması şöyle dursun, “düşünme” bile değildir. İnsanın, onu hayvanlardan ayırt edici (biri araç yapma olan) iki yetisinden birini kullanmaktan […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.

Aşkınöznelerin yaratılışı ve gerçek öznenin şaşkınözneye dönüşümü

0
Dinci ideologlar, çalışmayan, çalıştıran “efendiler” katmanından esinlendiler. Tanrıların gereksinimlerinin karşılanması görevini, bu amaçla yarattıkları insanların (kullarının) sırtına yüklediler. Yeryüzündeki düzenin (devlet biçiminde örgütlendirilmiş kurumlarla) sağlanışına bakılıp, tanrılara analoji mantığıyla “yöneticilik” niteliği yüklediler. İnsanların konumunu, yöneticiler karşısındaki uyruklarınkine benzeterek, yönetilen kullar olarak gördüler. Böyle bir dinsel ideolojinin günümüze kadar gelebilen bir sonucu da, insanların “şaşkınözneler” gibi […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.

Kuran’daki İslam’ın ideolojik etkisi: Gönüllü kulluk

0
Tektanrıcı dinsel ideolojide, gerçek bilen özne olan insanın bilme yetisi elinden alınıp aşkınözneye bağışlanır. Böylece insan “bilmeyen kul” konumuna indirilmiş olur. O zaman kendi çıkarını bile bilmeyip, kendini yönetecek yetide olmayan kul için en hayırlısının efendisini dinleyip buyruğunu yerine getirmek olduğu düşünülüp söylenebilecektir. İdeolojilerin karakteristik (ayırt edici) özelliklerinin başında gerçek insan özneler olarak “kişisel özneler” […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.

Eleştirel düşünce açısından İslam kültürü

0
Eleştirel düşünenleri, farklı olanları, iktidarı ve uygulamalarını sorgulayanları ötekileştiren, şeytanlaştıran, düşmanlaştıran, hain ilan eden mantık, reddiyeci ve tehafütçü mantığın bir uzantısıdır. Bu mantık kendisi gibi düşünmeyeni, cedel yöntemine başvurarak halkı arkasına almak için dinsiz, eşcinsel, gayri milli, hain vb. sayar. Bilgikuramsal (epistemolojik) açıdan bilişsel süreçlerimizi irdelediğimizde, sanmak, inanmak, tahmin etmek, kuşku duymak ve bilmek gibi […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.

Pandemide okulsuz eğitim ve sorunları Okullar neden ve nasıl açık...

0
Aysuda Kölemen ve Tomris Cesuroğlu ile Söyleşi: Nalân Mahsereci “Okulöncesi ve ilkokul çağındaki çocuklar okuldan uzakta kaldıklarında zekâ gelişimi, fiziksel ve sosyal gelişim açısından telafisi olmayan kayıplara uğruyorlar; fiziksel ve ruhsal sağlıkları ciddi bir şekilde zarar görüyor. Okulöncesi ve ilkokul çağı çocuklarda uzaktan ders yapmak eğitim ya da öğretim amacına hizmet etmiyor; yani o yaş […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.