En Yeni İçerikler

Sırt diyalektiği

0
Ender Helvacıoğlu Bu yazıyı yıllar önce Ankaralı genç arkadaşlar (şimdi hepsi koca adamlar ve kadınlar oldular) “Yarınlar” adlı bir dergi çıkarırken o derginin web sitesi...

Hep birlikte esneyelim

0
Dr. Hüseyin Karakuş Hadi bugün tıbbi geyik yapalım. Konumuz esneme. Metalürji ve tekstildeki değil, canlılara özgü esnemeyi konuşuyoruz. Mars’ta yaşam koşullarını araştıran teknoloji, esnemenin gizemini...

İlerliyor muyuz?  

0
Ender Helvacıoğlu İnsanın kültürel (toplumsal) evriminin tarım devrimi ve özellikle uygarlık ile birlikte baş döndürücü bir hızla ilerlediği bilinir. “Orta ve yukarı pleistosen dönemleri boyunca...

Yeniden vatan olmanın Türk-Kürt denklemi

0
Ender Helvacıoğlu Türkiye nasıl yeniden bir vatan olur? Bu soruyu sormak bile bir zül. Ama öyle koşullarda yaşıyoruz ki böylesine ağır bir soruyu sormak ve...

Haziran’ı anarken…

0
Ender Helvacıoğlu Sosyal medyada “Gezi paylaşımları” başladı. Şöyle güzeldi, böyle müthişti, biz de oradaydık, geçmişti-gelecekti diye… Sadece paylaşımlar değil elbet, Gezi’nin yıldönümü dolayısıyla bazı eylemler...

Bilim ve Gelecek Haziran sayısı çıktı!

0
Aydökümü Gericiliğin ve çürümenin panzehri KAPAK DOSYASI Prof. Dr. Hasan Aydın Maarif Modeli’nin genel çerçevesi ve insan felsefesi üzerine eleştirel bir değerlendirme Dr. Özgür Taşkın Yapılandırmacılık ve dinsel eğitim Ahmet Doğan Yeniden,...

Gericiliğin ve çürümenin panzehiri

0
Bu sayının öne çıkan iki dosyası, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ve önerdiği müfredat ile siyanürle altın madenciliği. İkisi de...

Maarif Modeli’nin genel çerçevesi ve insan felsefesi üzerine eleştirel bir değerlendirme

0
Prof. Dr. Hasan Aydın -I- Bir öğretim programı, “niçin öğretiyoruz”, “ne öğreteceğiz”, “nasıl öğreteceğiz” ve “ne kadar öğrettik” gibi temel sorulara kuramsal açıdan yanıt niteliğindedir. “Niçin öğretiyoruz” sorusu, amaca, ereğe gönderme yapar ve kuramsal olarak en problematik sorundur; çünkü insana, topluma ve doğaya nasıl yaklaşıldığını, nasıl bir insan ve toplum istenildiğine işaret eder. Diğer bir […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.

Yapılandırmacılık ve dinsel eğitim

0
Dr. Özgür Taşkın Sanılıyor ki, öğretim programlarına ilişkin tartışmalar sadece Türkiye’de yapılıyor. Durum pek de öyle değil. Bunun son örneklerinden biri Yeni Zelanda’da ortaöğretim müfredatına ilişkin tartışmalardır. Tartışma temel olarak realist bilim eğitimini savunan bazı akademisyenlerin müfredatın içine yerel bilim eğitimi hakkında derslerin eklenmesine karşı çıkışları ile başladı. İddia ettikleri yerel halkın yerli bilim adına […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.

Yeniden, laiklik ve bilimsel eğitim

0
Ahmet Doğan 2016 yılında değişen öğretim programları (müfredat) üzerine 2017 yılında bir eleştiri yazısı yazmıştım ve bu yazı Adabelen dergisinin 44. sayısında yayımlandı. Ne yazmışım diye baktım ve gördüm ki; bugün yazılmış gibi yayımlasam neredeyse hiçbir eklemeye gerek yok… Ama ustalık benim, yıllar önceden gelişmeleri görüp, üstün bir öngörü ile yazma becerim değil. Yazının güncelliğinin […]
Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.