Ana Sayfa Dergi Sayıları 110. Sayı Siding Spring, Mars’ı sıyıracak!

Siding Spring, Mars’ı sıyıracak!

Pan-STARSS ve ISON derken, yeni keşfedilen C/2013 A1 numaralı Siding Spring isimli kuyrukluyıldızın yörüngesi belirlendi. Belirlenen yörüngeye göre kuyrukluyıldız Ekim 2014’te Mars’ın oldukça yakınından geçecek.

19 Ekim 2014 tarihinde kızıl gezegenin yörüngesine girecek olan kuyrukluyıldız, Siding Spring Gözlemevi’nde kuyrukluyıldız avcısı Robert McNaught tarafından 2013 yılı başlarında keşfedildi.

Yapılan son gözlemler doğrultusunda kuyrukluyıldızın Mars’ın 109.200 km uzağından geçeceği belirlendi. Aynı zamanda Mars yörünge araçlarından birinin, geçişi görüntüleyeceği duyuruldu. 50 km çapında olan kuyrukluyıldız geçiş sırasında saniyede 56 km gibi bir hıza ulaşacak.

Donmuş su, gaz ve kozmik karışımdan oluşan kuyrukluyıldızlar, sandığımız gibi birer yıldız değillerdir; ışık üretemezler, Güneş tarafından üzerlerine düşen ışığı yansıtırlar. Güneş sistemi dışında hiperbolik bir yörünge izleyen bu cisimler, değişik açılardan Güneş’e yaklaşırlar, bu sırada ise onları gözlemleyebiliriz.

Çıplak gözle görebildiğimiz kuyrukluyıldız sayısı oldukça azdır. Mars’ın yakınından geçecek C/2013 A1 ise Mars’tan bakınca -4 kadir parlaklığında görünecek.

Kaynak: Universe Today