Ana Sayfa Dergi Sayıları 52. Sayı Anadolu’ya ilişkin genetik köken çalışmaları En melez coğrafya: Anadolu

Anadolu’ya ilişkin genetik köken çalışmaları En melez coğrafya: Anadolu

Bir çalışmaya göre Orta Asyalılar genetik olarak Türkiye’nin yaklaşık yüzde 12’sini oluşturmaktadır, yani her 8 kişiden 1 tanesi Orta Asya kökenlidir. Geri kalan yüzde 88 ise, Anadolu, Doğu Akdeniz ve Orta Doğu popülasyonları ile benzerlikler paylaşmaktadır. Bu noktada Anadolu’yu Orta Asyalıların oluşturduğunu söylemek imkânsızdır; ancak eklendikleri bir gerçektir. Sonuç olarak Anadolu, birçok farklı gen frekansının buluştuğu ve melezleştiği bir coğrafyadır. Bunun değerini bilmeliyiz.

Geçmişin ayrıntılı analizlerini yapmak şöyle dursun, inanılmaz gelecek tahminleri yapabilmemize de izin veren teknoloji ve onunla daha da güçlenen genetik bilginin, yani “genetiğin” çağındayız. Genlerimiz, biyolojik kökenimiz, atalarımız ve hastalıklarımız hakkında bilgiler veriyor. İnsan Genom Projesi (Human Genome Project) ile birlikte insan hastalıklarının iyileştirilmesinde genetik çeşitliliğin rolü daha da önem kazandı. İnsan DNA’sının nükleotid dizilimleri […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.