Ana Sayfa Dergi Sayıları 230. Sayı Yapay zekâ etiği ile göz boyama

Yapay zekâ etiği ile göz boyama

Teknoloji şirketleri son yıllarda şirket içinde geliştirilen teknikler ve ürünler hakkında etik düşünceyle meşgul olabilecek uzmanlardan oluşan kurullar oluşturuyorlar ve ahlak felsefecilerini işe alıyorlar. Hesap verebilirlik ve yönetişim için bünyelerine yeni bir katman ekleyerek kendilerini dizginleyici kontrollere ve dahili kısıtlamalara tabi tutmaya istekli olduklarını göstermeye çalışıyorlar. Fakat YZ etiği, YZ endüstrisinin çıkarları etrafında şekilleniyor.

203
0

Facebook/Cambridge Analytica skandalının ardından teknoloji şirketlerinin iş modelleri mercek altına alındı ve faaliyetleri sorgulanmaya başlandı. Google’ın insansız hava aracı saldırılarını iyileştirebilecek bir Pentagon programına katılması şirket çalışanları tarafından protesto edildi. Diğer yandan YZ’nin (yapay zekâ) gündelik hayattaki kullanımından kaynaklı (otomatik karar sistemlerinin kararları, mahremiyet, yüz tanıma sistemleri vb.) sorunlar da giderek kendini gösteriyordu. Bu koşullarda, […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.