Ana Sayfa 230. Sayı Reklamlardaki ve seçim propagandalarındaki büyü: Meta ve metafizik(1)

Reklamlardaki ve seçim propagandalarındaki büyü:
Meta ve metafizik(1)

Bu yazının amacı, başlığında da belirtildiği gibi, reklamın hatta siyasal propagandanın metanın “metafiziğini” oluşturduğunu göstermek ve reklam ile siyasal propaganda gibi öteki çağdaş büyüleme tekniklerinin dilinin analoji mantıklı sihirsel düşünüşe hizmet ettiğini gözler önüne sermek.

398

İnsanlığın kültürel evrimi, kuşaklar boyunca kolektif emek etkinliklerinde deneyim, bilgi, kültür alışverişinin, birikiminin ve kuşaktan kuşağa aktarımının ürünü olarak evrensel çapta farklı evrelerden geçirilmiştir. Söz konusu değişme ve gelişmeler “düşünüş biçimleri” alanında da gerçekleşmiştir. Düşünüşün evreleri: En kalın çizgileriyle insan düşünüşünün üç evreden geçtiği söylenebilir: Bunlar, sihirsel düşünüş, dinsel düşünüş ve bilimsel düşünüş evreleridir.(2) İnsanlık, […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.
Önceki İçerikYapay zekâ etiği ile göz boyama
Sonraki İçerikAFAD neden başarılı olamadı?