Ana Sayfa Dergi Sayıları 231. Sayı Bilginin, değerlerin ve eğitimin İslamileştirilmesi

Bilginin, değerlerin ve eğitimin İslamileştirilmesi

Modern bilimi ve o bilimin sunduğu bilgileri dinsel-ideolojik bir zeminde meşrulaştırmak ve bu bağlamda yaygınlaştırmaya çalışmak, tıpkı ortaçağdaki gibi, bilgi ve bilimi dinin güdümüne sokmak ve bilgi ve bilimin dinamik yapısını, dinin statik yapısına feda etmek anlamına gelir. Gelişimi için özgür koşullara gereksinimi olan bilimi, dinin güdümüne sokmak, tıpkı ortaçağdaki gibi bilimin neyi tartışıp tartışmayacağını dinin denetimine terk etmek anlamına gelecektir.

322
0

Prof. Dr. Hasan Aydın Okuyacağınız makale, Hasan Aydın’ın “Eleştirel Aklın Işığında Postmodernizm ve Yansımaları” adlı kitabından (Sentez Yayıncılık, Bursa, Mayıs 2021) alınmıştır. Postmodern düşünürler, farklılık, çok-kültürlülük, görelilik ve perspektivizm adına modern kazanımların tümüne meydan okurlar. Bunu yaparken, modern bilgi ve değerleri ideoloji konumuna indirgeyerek, din, bilim, felsefe, ideoloji, mit, rasyonalizm, irrasyonalizm, hümanizm, anti-hümanizm vb. arasındaki […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.