Ahmet Doğan 2016 yılında değişen öğretim programları (müfredat) üzerine 2017 yılında bir eleştiri yazısı yazmıştım ve bu yazı Adabelen dergisinin 44. sayısında yayımlandı. Ne yazmışım diye baktım ve gördüm ki; bugün yazılmış gibi yayımlasam neredeyse hiçbir eklemeye gerek yok… Ama ustalık benim, yıllar önceden gelişmeleri görüp, üstün bir öngörü ile yazma becerim değil. Yazının güncelliğinin […]
Yeniden, laiklik ve bilimsel eğitim
Başörtülü bacı mağduriyetiyle başlayıp, 4+4+4 sistemiyle İmam Hatip’leri yaygınlaştırmak, tüm okullarda din derslerini zorlamak, müftülükleri, imamları eğitimde söz sahibi pozisyona getirmek, ÇEDES uygulamaları ile okullarda dini çevreleri ahlakın temsilcileri gibi sunmak ve de her 5-6 yılda bir “yeni” müfredat hazırlayıp öğretim programlarıyla oynayarak laiklikle mücadele ediyorlar.