Ana Sayfa Dergi Sayıları 229. Sayı Maddenin, canlılığın, insanın evrimi  İnsanın kültürel evriminde ereksellik, işlevsellik, nedensellik

Maddenin, canlılığın, insanın evrimi
İnsanın kültürel evriminde ereksellik, işlevsellik, nedensellik

Yaratılmış kul insan anlayışının tersine, insan, gerçeklikte gerçek bir yaratıcı öznedir. Doğadaki nesnelerin biçimini değiştirerek araca dönüştürmesinde “biçim yaratıcıdır.” Simgeler evreninde ise, doğada nesnel karşılığı bulunmayan simgeler düşünmesi durumunda, o simgeleri yoktan var etmesi anlamında gerçek bir yaratıcıdır.

Babil yaratılış, su, bitki örtüsü, adalet ve sihir tanrısı Marduk.

“Evrim” denince akla, canlıların genotiplerinin (genetik yapılarının) ve fenotiplerinin (görünüşlerinin) değişip gelişmesi olgusu üzerine odaklanılmış “biyolojik evrim” gelir. Oysa cansız maddeler evreninde de, Büyük Patlama ile varoluşundan bu yana görülen benzeri değişiklikler, “maddenin evrimi” olarak kavramlaştırılabilecek nitelik ve önemdedir. Dahası, canlıların hayvan cinsleri arasından birinin oluşturduğu popülasyonda görülen çok hızlı ve derin(1) değişiklikler, antropolog ve […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.