Ana Sayfa 53. Sayı Evrim öğretimi ve bilimin doğası Evrim niçin öğretilmelidir?

Evrim öğretimi ve bilimin doğası Evrim niçin öğretilmelidir?

Evrim teorisinin öyküsü, dört yüzyıllık bir dönem içinde bilimsel devrim sürecinin bir bölümünü -belki de en önemli bölümünü- kapsamaktadır. Bilimsel devrimin asıl önemi, “her şeyin durağan olduğu düşüncesinin” terk edilmesinde yatmaktadır. Değişim olasılığını kabul etmek ve değişimi bir gözdağından çok bir fırsat aracı olarak görmek, evrim derslerinin dolaylı bir mesajı ve talebi olmalıdır.

177

Evrim teorisinin öğretimi niçin çok önemlidir? Aslında biyolojideki birçok soru evrim teorisi ifade edilmeden cevaplandırılabilir: Kuşlar nasıl uçar? Bazı bitkiler çöl koşullarında nasıl yaşarlar? Çocuklar, anne ve babalarına niçin benzerler? Bu soruların her biri, aerodinamik mekanizmalar; bitkiler tarafından suyun depolanması ve kullanımı veya kalıtım mekanizmaları ile ilgili yanıtları içerirler (Kişisel görüş: Bu soruların her biri […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 1 yıllık e-dergi aboneliği or 6 aylık e-dergi aboneliği.
Önceki İçerik‘Galiba yavaş yavaş bir şeyler değişiyor’
Sonraki İçerikKalıtsal çeşitliliğin kökeni – 1 Tek yol mutasyon!