Ana Sayfa 156. Sayı 2016’da bilimde öne çıkan gelişmeler nelerdi?

2016’da bilimde öne çıkan gelişmeler nelerdi?

Kütleçekim dalgaları yakalandı… Güneş Sistemi’nin dışında yaşanabilir bir gezegen bulundu… Çin uzay araştırmalarında öne geçti… Dünyanın ilk kuantum uydusu fırlatıldı… Yapay zekâ insan karşısında zafer kazandı… Taşınabilir genom  dizileme cihazı üretildi… Üç ebeveynli bebekler doğdu… Ömrü uzatmanın ve geç yaşlarda sağlıklı kalmanın yolu bulundu… Yutulabilir mikrorobotlar tıpta yeni bir sayfa açtı… İlaca dirençli bakterileri alt […]

Bu içeriği görüntüleyebilmek için, şu seçeneklerden birine abone olmalısınız: 6 aylık e-dergi aboneliği or 1 yıllık e-dergi aboneliği.
Önceki İçerikAkreplerin mimarlığına şapka çıkartılmalı…
Sonraki İçerikProfesör Klaus Schmidt aramızdan ayrıldı
İÜ Eczacılık Fakültesi mezunu. Eczacı ve popüler bilim yayıncısı. Başta Bilim ve Ütopya ile Bilim ve Gelecek olmak üzere, #tarih, Roman Kahramanları, Papirüs, Aydınlık, Cumhuriyet Kitap Eki, Radikal Kitap Eki gibi dergilerde çok sayıda yazısı, söyleşisi ve çevirileri yayımlandı. "Savaş Emek Kitabı - Gel Ey Seher" adlı biyografik bir nehir söyleşi kitabı ve "Hayal Hızı Çetesi İnsanın Atasını Arıyor" adlı bir çocuk kitabı bulunuyor.